Witajcie Kochani!
Na początek musimy się trochę wytłumaczyć. Wczorajszy wiersz wybrałam dla Was ja – pani Agnieszka. A ten piesek w okularach to mój pies – Kiara. Zrobiłam Wam psikusa z okazji prima aprilis.
Propozycje zajęć na czwartek 2.04.2020.
Po jednodniowej przerwie wracamy do spotkań z pracą rolnika. Drogie dzieci już wiecie, kto to jest rolnik. Doskonale radzicie sobie z uprawą roślin. Trzymamy kciuki za Wasze uprawy! Dziś poznacie pewien bardzo pomocny w pracy rolnika pojazd – traktor.
TRAKTOR
|
Drodzy Rodzice!
1. Przeczytajcie dzieciom wiersz pt. „Traktor”. Czytając wiersz wyjaśnijcie dzieciom niezrozumiałe słowa.
Traktor
Cezary Piotr Tarkowski
Stoi traktor na podwórzu,
zabłocony, cały w kurzu.
Latem pełni ważną rolę,
bo wyjeżdża często w pole,
ciągnie, orze i bronuje –
bardzo ciężko tam pracuje.
2. Pokażcie dzieciom załączoną wcześniej ilustrację. Opiszcie wspólnie przedstawiony na niej traktor. Zapytajcie: ile kół ma traktor? Policzcie je głośno.
2. Zabawcie się w poszukiwanie kół - dzieci wskazują domowe przedmioty, które są w kształcie koła. Zapytajcie o to, jaki mają kolor.
3. Proponujemy też posłuchanie piosenki o rolniku Olku, który rusza w pole swym traktorem.
https://www.youtube.com/watch?v=hDWYg4RwEd4
4. A może nasze kochane przedszkolaki marzą o własnym traktorze? To jest możliwe! Zapraszamy do wykonania pracy plastycznej.
Sposób wykonania:
Tekturową rolkę oklejamy kolorowym papierem.Następnie wycinamy kabinę traktora.Rolnik musi wszystko z niej widzieć, więc narysujcie na jej bokach okna.
Traktor ma cztery koła, dwa większe i dwa mniejsze. Przyklejamy je i nasz traktor jest gotowy do zabawy!
Dodatkowo
- Bądźcie dziś z nami na niebiesko!