Drodzy Rodzice! Kochane "Maluchy"! Dziś proponujemy "spotkanie" z pisankami oraz kraszankami.
Ma złociste rogi i kożuszek biały.
Nie biega po łące,
bo z cukru jest cały. /BARANEK/
Wykluły się z jajek,
są żółciutkie całe.
Będą z nich kogutki albo kurki małe. /KURCZACZKI/
Leżą w koszyczku pięknie ułożone.
W kolory i wzory mocno ozdobione. /PISANKI/
2. Znajdźcie dziś chwilę czasu, aby obejrzeć przesłane wczoraj ilustracje i opowiedzieć, co się na nich znajduje. Pytajcie dzieci o treść ilustracji.
3. Przeczytajcie dzieciom wiersz "pisanki we wzorki", w następujący sposób: dzieci rytmicznie powtarzają za rodzicem wiersz z jednoczesnym klaskaniem i dzieleniem na sylaby słów - pisaneczki, układane, kropeczki, złote, siedzi, kotek, ranek, koszu, malowane. Dodatkowo pokazują, jak rysują pisanki.
Pisanki
Katarzyna Bayer
Leżą w koszyczku piękne pisaneczki (dzieci rysują w "powietrzu" kształt dużego jajka)
kolorowe, malowane, ładnie układane. (dzieci naśladują malowanie jajka pędzelkiem)
Pierwsza ma kropeczki, (dzieci rysują kropeczki)
druga gwiazdki złote, (dzieci rysują gwiazdeczki)
a na trzeciej siedzi malowany kotek. (dzieci naśladują kotka)
W ten wielkanocny, wielkanocny ranek poukładam w koszu (dzieci rysują kosz)
śliczne jajka malowane. (dzieci rysują kształt dużego i małego jajka)
4. Proponujemy, aby dzieci posłuchały piosenek. W tym piosenki o tym, co pewna mała biała kurka zrobiła ze swoimi jajami.
https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY&t=11s