wtorek, 7 kwietnia 2020

"Wielkanocne tradycje" – propozycje zajęć dla grupy „Maluszków”

Propozycje zajęć – wtorek, 7.04.2020r.
Drodzy Rodzice! Kochane "Maluchy"! Dziś proponujemy "spotkanie" z pisankami oraz kraszankami.
1. Na początek kilka zagadek. Ważne, aby dzieci miały dostęp do obrazków: baranka, kurczaka, pisanki. (można wykorzystać te, które, przesłaliśmy).

Ma złociste rogi i kożuszek biały.
Nie biega po łące,
bo z cukru jest cały. /BARANEK/

Wykluły się z jajek,
są żółciutkie całe.
Będą z nich kogutki albo kurki małe. /KURCZACZKI/

Leżą w koszyczku pięknie ułożone.
W kolory i wzory mocno ozdobione. /PISANKI/

2. Znajdźcie dziś chwilę czasu, aby obejrzeć przesłane wczoraj ilustracje i opowiedzieć, co się na nich znajduje. Pytajcie dzieci o treść ilustracji.

3. Przeczytajcie dzieciom wiersz "pisanki we wzorki", w następujący sposób: dzieci rytmicznie powtarzają za rodzicem wiersz z jednoczesnym klaskaniem i dzieleniem na sylaby słów - pisaneczki, układane, kropeczki, złote, siedzi, kotek, ranek, koszu, malowane. Dodatkowo pokazują, jak rysują pisanki.

Pisanki 
 Katarzyna Bayer

 Leżą w koszyczku piękne pisaneczki (dzieci rysują w "powietrzu" kształt dużego jajka)

 kolorowe, malowane, ładnie układane. (dzieci naśladują malowanie jajka pędzelkiem)

Pierwsza ma kropeczki, (dzieci rysują kropeczki) 

druga gwiazdki złote, (dzieci rysują gwiazdeczki)

 a na trzeciej siedzi malowany kotek. (dzieci naśladują kotka) 

W ten wielkanocny, wielkanocny ranek poukładam w koszu (dzieci rysują kosz)

śliczne jajka malowane. (dzieci rysują kształt dużego i małego jajka) 

4. Proponujemy, aby dzieci posłuchały piosenek. W tym piosenki o tym, co pewna mała biała kurka zrobiła ze swoimi jajami.

https://www.youtube.com/watch?v=6RH8hXpWnlk

https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY&t=11s




 5. Na koniec wykonajcie pisankę według własnego pomysłu.