środa, 6 maja 2020

Mieszkańcy łąki – propozycje zajęć dla grupy „Maluszków”

Propozycje zajęć – środa 6.05.2020r.
Drogie Dzieci! Warto podczas wiosennego spaceru po łące zatrzymać się na chwilę, przyjrzeć dokładnie i posłuchać, co słychać w trawie? Może uda Wam się kiedyś usłyszeć cykanie świerszcza, bzykanie pszczoły, bardzo prawdopodobne, że na waszym bucie pojawi się malutka mrówka. Kogo jeszcze można spotkać na łące? Zapraszamy Was dziś na spotkanie z mieszkańcami łąki.


Drodzy Rodzice!
1. Zaproście dzieci do „bzyczacej zabawy” przy piosence (link do filmu z piosenką poniżej).
https://www.youtube.com/watch?v=zUgzWqgYPeE 
Po zabawie zapytajcie dzieci, kto w piosence tańczył na wiosennej łące.

2. Kto mieszka na łące? Przygotowaliśmy kilka zagadek. 

Skacze po łące, pływa w wodzie. Z bocianem żyje w ciągłej niezgodzie. (żabka) 
Co to za panie mają pasiaste ubranie, od nich słodki miodek na pewno dostaniesz. (pszczoły)
Dziób czerwony, długie nogi. Żabki ze strachu schodzą mu z drogi. (bocian) 
Osiem nóżek sprawnych ma, lepką sieć szybciutko tka. (pająk) 
Znacie takiego małego konika, który jest zielony, w trawie sobie cyka? (świerszcz) 
Skrzydełka mam jak płatki choć sam nie jestem kwiatem i nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem. (motyl) 
Łatwo zauważysz między listeczkami jej czerwony płaszczyk z czarnymi kropkami. (biedronka)

3. Następnie proponujemy zabawę „Raz, dwa, trzy – kropki liczysz ty”. Potrzebne będą: papierowa biedronka (można ją narysować lub wyciąć z kolorowego papieru) oraz kilka (minimum 3 czarne małe kółeczka – kropki biedronki). Rodzic układa na biedronce dowolną ilość kropek. Następnie wspólnie z dzieckiem przelicza kropki na biedronce. Dziecko odwraca się, a rodzic dodaje lub odejmuje kropki z biedronki. Po tym rodzic z dzieckiem lub dziecko samodzielnie kolejny raz przelicza kropki na biedronce. 

4. Ciekawi jesteśmy, czy nasze przedszkolaki potrafią naśladować sposoby poruszania się i głosy mieszkańców lasu – motyla, bociana, żaby, pszczoły, cykady. Warto to sprawdzić, tym bardziej, że dzieci bardzo lubią zabawę w naśladowanie.

5. „Wiosenny głuchy telefon z rodzicami” to doskonały sposób na wspólne spędzanie czasu w domu. Rodzic mówi szeptem blisko ucha dziecka nazwę wybranego mieszkańca łąki. Dziecko powtarza głośno usłyszany wyraz. To bardzo wesoła zabawa, wymagająca ciszy i skupienia.

6. Na koniec dla wszystkich naszych małych artystów - zadanie - wykonanie pracy plastycznej - żabki. Takiej żabce z pewnością żaden bocian nie zagrozi.