czwartek, 21 maja 2020

Uczymy się wyrażać emocje – propozycje zajęć dla grupy „Maluszków”


Propozycje zajęć – czwartek 21.05.2020r.
Drogie Dzieci! W dniu wczorajszym rozmawialiście z rodzicami o tym, czym jest strach. Czy pamiętajcie, że z pomocą krótkich rymowanek i uśmiechu może udać się go odgonić? Są na to jeszcze inne sposoby. Zapraszamy do zabawy!

Drodzy Rodzice!
1. Dzieci miewają różne nastroje i nie zawsze potrafią je nazwać. Dlatego powstała ta prosta piosenka o emocjach. Zapraszamy serdecznie do oglądania (link do piosenki poniżej) i tańczenia. Do zabawy dzieci mogą zaprosić swoje misie.

2. Przygotujcie makaron, który łatwo będzie dzieciom przeliczyć. Dzieci siadają przy stolikach. Rodzic stuka w wybraną rzecz (np. w stolik, można wykorzystać domowe instrumenty) od 1 do 6 razy. Dzieci liczą, ile razy rodzic zastukał i kładą przed sobą tyle makaronu. Powtórzcie to ćwiczenie kilka razy. Proponujemy, aby z zebranego makaronu dzieci ułożyły na talerzu obrazki - wybrane buźki.
3. Czasami pojawia się złość. A złość to straszny zwierz. Są jednak na nią sposoby. Zapraszamy do posłuchania piosenki.
4. Dziś Dzień Kosmosu. Zapraszamy do zabawy „Start rakiety”, która pozwoli wysłać złość oraz wszystkie emocje, z którymi jest nam źle w kosmos. Przebieg zabawy: dzieci siedzą na podłodze, uderzają palcami po podłodze, najpierw cicho, powoli, a potem coraz szybciej i coraz głośniej; klaszczą w dłonie natężającą się głośnością i we wzrastającym tempie; tupią nogami, także tutaj zaczynają cicho i powoli, a potem coraz szybciej i głośniej. Hałas i szybkość wykonywanych ruchów stopniowo wzrastają, dzieci wstają gwałtownie ze swoich miejsc, wyrzucają ręce do góry i mówią RAKIETA WYSTARTOWAŁA! Następnie dzieci powoli siadają znów na podłodze. Ich ruchy uspokajają się, słychać tylko delikatny szum aż wszystko cichnie – rakieta znika za chmurami. I jesteśmy radośni. 
5. Wyrażanie emocji poprzez zabawy plastyczne to jeden z najprostszych sposobów radzenia sobie z emocjami. Przygotujcie białe kartki, farby , waciki kosmetyczne. Dzieci słuchają wybranego utworu muzycznego (np. „Wiosna” A. Vivaldiego). Określają nastrój, tempo utworu. Za pomocą wacików wykonują obrazek, który podpowiada im muzyka. W trakcie malowania cały czas słuchają muzyki. Wierzymy, że powstaną piękne obrazy.